סוגי צילומים שיווקיים – גליה דונת לויטן
כשאנחנו באים לצלם את הפריטים שלנו לאינטרנט, אנחנו נדרשים לבחור מתוך ארבעה סוגים של צילומים.
1. מה זה פקשוט?
http://www.youtube.com/watch?v=lCxtc8cR2cI
להרשמה לקבלת הדרכת וידאו "איך לצלם על רקע לבן" ליחצי כאן: http://compozitsiot.ravpage.co.il/IntroTutorial?ref=UPS
דוגמא לפקשוט:
(לינק: http://www.etsy.com/listing/125922396/geometric-neon-jewelry-faceted-cuff)

2. מהם "צילומי תקריב עם אווירה"?
עוד לא המציאו מונח לסוג הצילומים הזה, ולכן השם הארוך J.
בצילומים מהסוג הזה מראים את הפריט מקרוב (ולכן "תקריב") תוך שימוש ברקעים בצבעים / מרקמים / טקסטורות שונות.
מטרת צילומים מהסוג הזה – ליצור אווירה בחנות…
לדוגמא:

3. מה זה "לוק בוק"?
המונח "לוק בוק" הוא מונח חדש יחסית, שצמח מתוך עולם הבלוגים.
מעצבים רבים משתמשים במונח כדי לתאר צילומים עם מודל על רקע לבן / חלק.
לדוגמא כשמדובר בבגדים:
(לינק: http://www.etsy.com/listing/128475941/peplum-dress-with-zip-on-back-gray)

אך כאשר מדובר באביזרים – מנעליים, דרך תיקים, צעיפים, תכשיטים, כובעים ובכלל – אי אפשר (כמובן ;-)) לצלם רק את הפריטים. נדרשת השלמה של בגדים ולעיתים אביזרים נוספים כדי להשלים את המראה ו/או לתת אווירה לחנות.
דוגמא לצילום "לוק בוק טכני" שמטרתו בעיקר להראות את הפריט:
(לינק: http://www.etsy.com/listing/113245798/red-hooded-scarf-red-scarf-chunky-scarf)

והנה דוגמא לצילום "לוק בוק" עם אווירה:
(לינק: http://www.etsy.com/listing/94021344/sweet-ice-flowers-powder-pink-beige)

4. "הפקת אופנה" נשמע כל כך גדול L
"הפקת אופנה" אכן דורשת לא מעט זמן, חשיבה ומאמץ.
החדשות הטובות הן – שהיא לא מתאימה ולא נכונה לכל אחד או אחת ולא לכל חנות…
בהפקת אופנה לוקחים את ה-Total Look שדיברתי עליו קודם ומעצימים אותו באחד או יותר מהכיוונים הבאים, וגם הפעם כדי ליצור אווירה בחנות:
- יותר פריטים מצולמים
- יותר "רעש" ברקע (מצלמים בחוץ ולא בסטודיו)
- יותר איפור
- יותר אביזרים
- יותר עיבוד של התמונה
לדוגמא:
http://www.etsy.com/listing/75722388/50s-tea-length-wedding-dress

http://www.etsy.com/listing/70568663/1950s-polka-dot-knee-length-dress-fitted

המהות של "הפקת אופנה" יכולה להיות גם בתחומים שאינם בגדים ואביזרים, כמו לדוגמא:
http://www.etsy.com/listing/121384049/personalized-carved-heart-engraved-wood

רציתי לסיים את הפוסט פה, אבל הרגשתי שאת/ה שואל/ת את עצמך – ומה מתאים לחנות שלי?
אין נוסחא אחת ולצערי התשובה היא "תלוי…."
- מה הקטגוריה בה פועלים
- מה המסר אותו רוצים להעביר
- איך נראים הפריטים אותם רוצים לשווק ולמכור
- מהן היכולות הטכניות של המצלם/ת
- מהן יכולות הסטיילינג שלך או של המצלם/ת
- מהו מחירם של הפריטים הנמכרים
- האם הפריטים שיצרת הינם One of a kind או ניתנים לשחזור
- ועוד…
כשאני מייעצת ללקוחות שלי אני בוחנת כל מקרה לגופו ולצערי לא אוכל במסגרת הפוסט לתת תשובה מקצועית ואישית (שאני יכולה להיות שקטה איתה…).
מקווה שלמרות השאלה שנשארה לבסוף פתוחה, נתתי לך חומר למחשבה וכיוונים חדשים לפעולה…
נתראה J
גליה